
Mindannyiunk történelmi tapasztalata, hogy a kulturális (családi, társadalmi) átadást, amely apáról fiúra, anyáról lányára száll, meg lehet szakítani. (Erről olvashatsz a cikk alján egy indián asszony elbeszélésében.) Meglehet szakítani mind a jó, éltető hagyományokat és a rossz minket mérgező szemléleteket is. Ami egyik korban hasznos lehetett, az egy másik korszakban már nem hasznos, nem előrevivő hozzáállás.
Az elmúlt napokban a női ciklus, női egészség témájával foglalkoztam. Írtam arról, hogy a testünk változásaihoz és nőiségünkhöz való viszonyunk kulturális átadásnak az eredménye, amely generációról generációra örökítődik anélkül, hogy éberek lennénk erre, vagy tudatosan tennénk ezt. Bővebben: https://www.noiteremtoero.hu/noi-ciklus-noi-tapasztalat-es-a-fajdalom/
Ezeknek a mintáknak a megváltoztatására sokféle út van. Vannak társadalmi méreteket öltő beavatkozások, amelyek egy emberöltő alatt végbemennek. És vannak az egyéb szintjén történő beavatkozások, amelyek lehetnek külső beavatkozások, illetve lehet saját választásból fakadó változtatás. Nézzük most ezt a harmadik lehetsőget, hiszen leginkább e fölött van befolyásunk.
Saját egyéni életünkre vonatkoztatva képzeljük el a változtatás lehetőségét, a minta megtörést és új minták kialakítását. „A változás te magad légy, amelyet a világban látni szeretnél” – ahogyan Ghandi mondta és cselekedte is(!). Saját döntéseinkkel, választásainkkal tudjuk gyógyítani a saját mintázatainkat és ezekből adódó cselekedeteinket, hozzáállásunkat s így az életünket. A későbbi generációk számára a kulturális mintáinkat előbb személyes, majd családi mintáink formájában tudjuk gyógyítani, s végül begyűrűzik a változás kulturális méretekben is. Ennek a hozzáállásnak a megváltoztathatóságáról meséltem el korábban személyes tapasztalataimat, és azokat a gyakorlatokat, tippeket, amelyek nekem segítségemre voltak és vannak. Bővebben>>
Ennél mélyebb változásokat, és személyesebb tapasztalatokat a workshopjaimon szoktam elmesélni, és időnként a hírlevelemet olvasóim számára ajánlom fel ezeket a személyes példákat.
Hogyan is tud mindez a változás megtörténni? Segítségünkre lehetnek olyan módszerek, amely viselkedési mintánkat (nem a személyiséget!), és ezzel együtt személyes hozzáállásunkat igyekeznek befolyásolni, megváltoztatni. Itt is alapszabály, mint mindenben, hogy a témában kompetens és hiteles (szak)embert keress, és neked szimpatikus legyen.
Generációs mintákat felfedő és kioldó módszer például a kineziológia, különösen a Transzgenerációs Epigenetikus Kineziológia, amely nevében is hordozza ezt az aspektusát. A kineziológiai oldással, sikeresen lehet feloldani negatív személyes és családi mintákat, amilyen például a szüléshez, szexualitáshoz, nőiségünkhöz, ciklusunkhoz való viszonyunk. A kineziológiai oldás, a testi és érzelmi oldalról oldja a stresszt, amely blokkolta a testünk energiaáramlását, ezáltal megteremtve azt az egyensúlyt, amely segítségével magunk képesek leszünk felismerni, vagy egyszerűen csak másként cselekedni, lenni mint az oldás előtt. Az minták oldása mellett a coaching elemek ötvözése, segít abban, hogy ne csak a régi minta elengedését segítsük, hanem az új mintáink és céljaink megfogalmazásán túl, a megvalósításukat is támogathassuk.
Ezt a változást szolgálja a MA-URI© bodywork és a Női Teremtőerő Tánc Workshop alapkoncepciója is, amely sokkal önállóbban hagy dolgozni, segít önállóbbá válni a saját változásad elősegítésében.
Hogy ezek a minták milyen gyorsan változtathatók, arról egy indián asszony rövid elbeszélését tolmácsolom most neked, amely nagy hatással volt rám, amikor olvastam. Egy indián asszony szemével, érdekes látni a mi európai kultúránk hatását az ő nőiségükre. azt a kultúrát, amely több ezer éves, és már változóban van, de még gyomlálni kell a hatásait önmagunkból. Ezért ezt ne panaszként, hanem okulásként olvassátok:
Indián asszonyok bölcsessége
A világ szépségéről s az élet titkáról
Fordította: Simon Márta
A fordulat ideje
„Az emberek csaknem úgy éltek, ahogy meg volt írva. Csaknem. És az asszonyok szövetsége erős volt. A szövetség minden asszony számára nyitva állt, törzsi hovatartozására, korára, társadalmi helyzetére, politikai rangjára vagy gazdagságára való tekintet nélkül.
Egyetlen asszony sem vásárolhatta meg a szövetséghez való tartozás jogát. Egyetlen asszony sem örökíthette át a szövetségben betöltött helyét. A szövetség minden tagját maga a szövetség választotta ki, s meghívásos alapon válhatott valaki taggá. Meghívás alapján még rabszolganők is lehettek a szövetség tagjai. Tulajdonosaik nem tagadhatták meg tőlük a belépés jogát, nem akadályozhatták meg az összejöveteleken való részvételüket, és nem tilthatták a szertartásokon való részvételt sem, mert a szövetségnek igazi hatalma volt, s mindenütt tiszteletben tartották.
A szövetségben lévő asszonyok feladatai közé tartozott a leányok nevelése is. Játékosan, dalokkal, legendákkal és példák útján tanították őket. Megtanították a leányokat testük ápolására, beavatták őket a testi örömszerzés titkaiba, s ránevelték őket, hogyan tiszteljék magukat és testük biológiai funkcióit. Elmagyaráztak nekik mindent, amit a terhességről, a szülésről és a gyermekápolásról tudniuk kellett.
De egyszerre csak fejére fordult a világ… Különös férfiak jöttek. Olyanok, akik soha nem beszéltek asszonyokkal, akik soha nem ettek, soha nem háltak és soha nem nevettek együtt asszonyokkal. Olyan férfiak jöttek, akik dalolás és tánc közben, kacagáskor és szerelem idején komor képet vágtak. Ezek a férfiak azt állították, hogy az asszonyok szövetsége boszorkányok gyülekezete.
„Nem tűrhetitek, hogy egyetlen boszorkány is életben maradjon”, így prédikáltak, de az emberek nem hagyták, hogy a szövetség asszonyait megöljék.
A papoknak kislányokkal kellett beérniük. A lányokat elvitték a falvakból, iskolákba járatták őket, úgyhogy nem olyan asszonyok nevelhették s taníthatták őket, akik elmondhatták volna testükről az igazságot. Az iskolában arra nevelték őket, hogy mellüket elszorítsák, karjukat, lábukat el kellett rejteniük. Fiútestvéreiknek sosem nézhettek a szemébe, lesütött szemmel a földet kellett nézniük, mintha valami szégyellnivalójuk lett volna. Ahelyett, hogy megtanulták volna, hogy testük havonta egyszer szent, azt mondták nekik, mocskosak. Ahelyett, hogy a vérzés idején visszavonulhattak volna az arra kinevezett házba, ahol meditálhattak, imádkozhattak, a holdtöltét s testüket ünnepelhették volna, arra tanították őket, hogy betegek, kötőt hordjanak, s viselkedjenek betegek módjára. Azt is mondták nekik, hogy soha nem szabad testi vágyaik feltörő hullámainak engedniük, soha nem élvezhetik ezt az érzést, mert bűnös dolgok ezek.
Ha azután a lányok visszatérhettek falujukba, értelmük annyira megmételyeződött, szellemük annyira megbomlott, lelkük úgy beszennyeződött, hogy az asszonyok szövetségének tagjaiként már nem jöhettek számításba.
A fiúkat is elhurcolták. Őket pedig arra tanították, hogy a nők piszkos, bűnös teremtmények, akik a férfiakat eltérítik a jó útról. Azt tanulták, a nőknek nincs saját véleményük, ésszel nincsenek különösebben megáldva, s csak azért vannak a világon, hogy a férfiakat szolgálják.
Nem kellett hozzá egy generáció, s a feje tetejére fordították a világot, az ész és az igazság ködbe veszett, s csaknem teljesen odalett.”
Nootka asszonyszövetség hagyománya
Forrás: http://mek.oszk.hu/01600/01666/html/indian9.htm
Ha női témában szeretnél rendszeresen inspirációkat kapni tőle, értesítést online és egyéb tanfolyamaimról, akor a hírlevelemet kérheted alább és ajándékba kapod hozzá a menstruációs ciklusunkban rejlő lehetőségekről (a női energetikai rendszerről), ciklikus életvezetéről szóló hanganyagomat az oldal alján kérheted:
Categories: Anya, Belső erőforrásaink, Ciklikusság, KözÉpPont visszaszerzése, méh, Menstruáció
Tags: ciklusok, menstruáció, női minták, szorongás csökkentés, szülés
3 replies ›
Trackbacks
- Érinteni és megérintve lenni. – Ne fogd meg! | Női Teremtőerő
- Ott van veled a Táltos Paripád, az a roskadozó ló, aminek parazsat kellene adnod | Női Teremtőerő
- Női egészség és a kulturális átadás két előjele | Női Teremtőerő
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.