Női Teremtőerő

Az alkotó női életért. Hogyan változtasd a Nőiséged életed erőforrásává, teremtőerejévé – Kismamáknak, Anyukáknak, Nőknek

Hová lett a teremtőerőm avagy a téli megfázás

A héten arra hívtalak benneteket, hogy táncoljunk, de ki-ki az otthonában. Jelentem megérkezett a téli megfázás hozzánk 🙂 Két számot osztottam meg veletek, amire mi: Viola és Én itthon táncoltunk. Itt megnézhetitek: https://www.facebook.com/events/1813908785565013/.

Ennek apropóján született ez a bejegyzés. Elgondolkodtam, hogy társadalmunk nem csak a halál témáját tekinti tabunak, de bizonyos szinten a betegséget is, noha mindenhol ezt sugározza a tévé rádió internet, hogy milyen betegségre mit szedjünk, mit csináljunk és mit ne. Vonuljunk vissza és kortyolgassunk meleg teát, HA megtehetjük! – tanácsolják. De IDŐT azt nem ad senki a “betegségnek”, a csökkent energiaszintnek. Ha nem teljesítünk magas szinten, akkor csúnyán néznek ránk, vagy úgy érezzük, hogy csúnyán néznek ránk. De akkor is csúnyán néznek, ha megyünk, csináljuk a dolgunkat, és beleköhögünk, vagy trompitálunk a világba. Minden és mindenki úgy tervez, mintha egyenletesen kimagasló teljesítményre lennénk mindig képesek. És valljuk be, nekünk magunknak is sokszor ez az elvárásunk magunktól, és korholjuk magunkat, ha ennek nem tudunk megfelelni.

Ha szervezetünk jelzi, hogy most már ácsi! Pihenés, mert kibillentél az egyensúlyból, nem lehet egyfolytában pörögni, haladni, aktívnak lenni. Nem lehet egyfolytában csak belélegezi vagy csak kilélegezni a levegőt. Egyik után jön a másik, szép ritmusban. Így kellene az aktív és a passzív szakaszainkat is áramoltatni, váltogatni. Egy hosszabb túlfeszített időszak után, amikor mi magunk nem adjuk meg a testünknek és lelkünknek a megnyugvást, kis visszahúzódást, pihenést, akkor rákényszerít minket egy hosszabb és kellemetlenebb pihenésre, befeléfigyelésre. Ekkor ismét azt gondoljuk “Gyorsan kilábalok ebből” –  és meg sem engedünk magunknak, egy vagy két “semmittevős” beteg napot. Pedig a szervezetünk lehet, hogy pont ezért kiállt. A betegség jelzése annak, hogy kibillentünk az egyensúlyunkból, legyen szó egy nátháról vagy egy komolyabb jelzésről.

Na jó, de mit tehetünk?

  1. Tudomást veszek róla, hogy a szervezetemnek és nekem magamnak is IDŐRE van szüksége. Pont arra, mit egyébként sajnálunk magunktól. Ezt a betegség mindig kikényszeríti.
  2. Hagyd magad és adj IDŐT már az elején! Minél hamarabb adsz magadnak egy regenerálódós napot, ha nem állsz ellen, és nem akarod lábon kihordani a megfázást vagy más betegséget, és nem nyomod tele magad gyógyszerrel, hanem beveted a jól bevált házi praktikákat, mint tea, gyömbér, inhalálás, savanyúkáposzta és a lelki oldalon is elengedést és megerősítést végzel, akkor néhány nap alatt ki lehet keveredni a megfázásból, ahelyett hogy hetekig húznánk-nyúznánk magunkat. Ez nyilván mindenkinek a testi lelki állapotától függ.  Ez az időszak pont ilyesfajta számvetésekre is alkalmas.
  3. A betegséget (mint kibillent egyensúlyi állapotot) elfogadjuk mint az élet része és hálával tekintünk rá, hogy megmutatja nekünk valamiben nem jó úton haladtunk, valamin változtatnunk kell. Hasonló személethez ajánlom olvasgatni és hallgatni az biologika.hu, orlikilona.hu írásait, videóit.
  4. Felelősség önmagam iránt. Ki vigyáz rád, ha te nem vigyázol magadra? Tanulj meg visszahúzódni, amikor SAJÁT IDŐRE, bekuckózós időre van szükséged. Ne telefonálgass, ne emailezz, inkább töprengj el azon hol is tartasz az életedeben, a napjaidban, a hetedben, a hónapodban, az életszakaszodban. Beszélgess magaddal! Ha most azt gondolod, hogy nem tehetem, hogy ne menjek be dolgozni, akkor gondolj arra,hogy mindig van egy pont, amikor azt kell mondani hogy állj, hogy 40 fokos lázam van, vagy szédülök, vagy hányingerem van, stb… Ezek vajon miért legitimálják jobban a saját döntésemet saját magam és mások szemében, mint a józan eszem döntése: most szükségem van egy vagy két napra beteget jelenteni és utána folytathatom az életemet?
  5. Ezt a tapasztalatot tovább vinni a mindennapokba, amikor egészséges vagyok és jól érzem magamat. Egyre inkább saját magam szabjam meg a pihenő időmet, bekuckózó időmet az aktív időmet. Első lépésként elég, ha kicsit változtatunk a kereteken, és ezek elsősorban a hiedelmeink szoktak lenni. “Nem tehetem meg, mert…” Nincsen könyebb helyzetben az, aki saját maga főnöke (látszólag), mint az, aki alkalmazottként dolgozik.
  6. Érdemes leírni egy papírra, hogy mi a legrosszabb, és mi a legjobb, ami történne akkor, ha megtennénk azt, amit “nem tehetek meg…”

Életünk ciklikusságához az is hozzátartozik, hogy az energiaszintünk lecsökken és nem teljesítünk kiugróan, nem vagyunk formában, sőt legszivesebben fel sem kelnénk az ágyból. Ezt is kifejezhetjük tánccal, belemerülhetünk a bágyadságba és a recsegő izületeink hangjába. Mindezt kitáncolva megélve, elengedve, újra energiát gyűjthetünk és kezdhetjük a ciklusunk felfeléívelő szakaszát építeni 🙂

Nem hangzik túl vonzóan? Ha van kedvetek írjátok meg ti mire táncoltatok!

Az én indító számom és összegző számom Palya Beától a Nő.  Hiszen az éppen beteg nő is nő 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=s_PFVr-uEvA

És hogy lekűzdjem a bágyadságot:
https://www.youtube.com/watch?v=atrqRDgEhsY&list=RDVzALZjoIx0g&index=4

A táncról bővebben:
http://www.noiteremtoero.hu/noi-teremtoero-tanc/

Categories: Belső erőforrásaink, KözÉpPont visszaszerzése, Női Teremtőerő, NŐI TEREMTŐERŐ TÁNC

Tags: , , ,